Temadag om den nye planlov

30 August, 2017

Den nye planlov er vedtaget i Folketinget og trådte i kraft den 15. juni 2017.

 

Danske Havne inviterer til en temadag om den nye planlov. Ændringerne af planloven byder på en række nye muligheder for havnene, som vil blive omdrejningspunkt for temadagen. På temadagen vil I blive klogere på ændringerne, og hvordan de konkret kan omsættes til bedre rammevilkår i den kommunale planlægning for jeres havn.

 

Dagen vil byde på oplæg fra kommunale planlæggere, Erhvervsstyrelsen og indeholde konkrete cases, hvor ændringerne omsættes til praksis. I vil blive præsenteret for Danske Havnes guide til den nye planlov, og der vil være rig lejlighed for at stille spørgsmål til Danske Havnes miljøkonsulent Kasper Ullum.

 

Praktisk

Temadagen finder sted onsdag d. 30. august 2017 kl. 10.30 til 15.30 på Hindsgavl i Middelfart.

 

Deltagelse er for jer selv eller medarbejdere der arbejder med miljø- og planloven.

 

 

For at få mest muligt ud af dagen opfordrer vi til, at I på forhånd har kontaktet de ansvarlige for planlægningen i jeres kommune og fundet ud af følgende, både for kommuneplanen og lokalplaner:

 

  • Er der dele i kommuneplanen/lokalplaner med relevans for havnen, eller naboområder, som på nuværende tidspunkt er i høring eller på anden vis planlægges/behandles i kommunen?

 

  • Hvis kommuneplanen er vedtaget for nylig – spørg da ind til hvornår de forventer, at den skal revideres igen.

 

Samtidig vil det også være en hjælp at medbringe en udskrift af seneste kommuneplan og lokalplan for jeres havn og naboområder. Lokalplanerne kan findes på Erhvervsstyrelsens hjemmeside.

 

 

Tilmelding

 

Tilmelding sker til Kasper Ullum på mail, ku@danskehavne.dk, eller nedenfor, senest fredag den 4. august 2017.

Giv også gerne besked, hvis I er interesserede i emnet, men ikke har mulighed for at deltage d. 30. august.

Danske Havne har udsendt:

 

 

Se flere arrangementer fra Danske Havne her

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn