Danmark skal omstille den tunge transport til grøn energi!

De danske havne er det ideelle sted at kickstarte den grønne omstilling af godstransporten - blandt andet med Power-to-X teknologi. Læs vores to rapporter, "Grønne Erhvervshavne 2020" og "En grøn havnestrategi for Power-to-X" her!

Det Blå Danmark på Folkemøde

Det Blå Danmark inviterer til for-Folkemøde i Københavns Havn på tirsdag den 14. juni kl. 14.15. Alle er velkomne til quiz, debat og nye indsigter.

Der er snigpremiere på Folkemødet på tirsdag i Københavns Havn. Her inviterer de tre maritime organisationer Danske Havne, Danske Maritime og Danmarks Rederiforening til en festlig og spændende eftermiddag ombord på Folkeskibet Maja, der ligger til kaj ved Amaliehaven (Larsens Plads/Toldbodgade).

Præcist som på det rigtige Folkemøde på klippeøen bydes der på både ny viden, spændende debat og sjov quiz med beslutningstagere samt lidt til ganen. Alle er velkomne, og tilmelding er ikke nødvendig.

Fokus vil være på uddannelses- og karrieremulighederne i Danmarks største eksporterhverv – Det Blå Danmark, der skaber beskæftigelse for ca. 100.000 mennesker og tegner sig for 25 % af Danmarks samlede eksport.

De tre direktører, Anne H. Steffensen fra Danmarks Rederiforening, Bjørn B. Christiansen fra Danske Havne og Jenny Braat fra Danske Maritime, glæder sig til en underholdende og informativ eftermiddag.

”Det Blå Danmark bidrager stort til dansk beskæftigelse og eksport. Vores stærke kompetencer hos både udstyrsprocenter, i havnene, på uddannelses- og forskningsinstitutionerne og i rederierne er afgørende for vores position som en af verdens førende søfartsnationer. Men hvordan fastholder og udvikler vi vores kompetencer, og sikrer rekruttering af de dygtigste mennesker? Det bliver vi forhåbentlig meget klogere på tirsdag,” siger de tre direktører i en fælles meddelelse.

Det Blå Danmark er også stærkt repræsenteret på selve Folkemødet med mange andre gode debatter og underholdning. Det kan du læse mere på de den enkelte foreningens hjemmeside. Se nederst.

Program på Maja tirsdag den 14. juni:

• Kl. 14.15: Velkomst ved direktørerne fra Danmarks Rederiforening, Danske Maritime og Danske Havne

• Kl. 14.20: ”En verden til forskel”
Anne Bay Riisager fra WorldCareers-kampagnen fortæller om karriereveje til Det Blå Danmark

• Kl. 14.35: ”Fremtidens Maritime Håndværker”
Jan Boyesen, fra EMUC, fortæller hvad fremtiden byder på

• Kl. 14.50: ”Er de rette kompetencer til stede for Det Blå Danmark i de kommende år?”
Debat mellem Henrik Kjærgaard, næstformand i Dansk Metal, og Jakob Engel-Schmidt, uddannelses- og forskningsordfører i Venstre

• Kl. 15.15: ”Sænke slagskibe – hvem er den bedste admiral?”
Sommerquiz mellem Jakob Engel-Schmidt, uddannelses og forskningsordfører i Venstre, og Lea Wermelin, havneordfører i Socialdemokratiet

• Kl. 15.40 Tak for i dag

Det Blå Danmark er støttet af Den Danske Maritime Fond på Folkemødet.

Tilmelding af nyhedsbrev

Følg med i de mest væsentlige nyheder i den danske havnebranche.
Terms and Conditions checkbox is required.
Something went wrong. Please check your entries and try again.
Scroll til toppen